Underworld

Helg nummer två. Dekadens nummer två. Ånger nummer två. Känna mig redo för ett liv ensam i ett mörkt rum utan kontakt med omvärlden nummer två.

Nja, inte riktigt. Det var den bästa klubben jag nå-gon-sin varit på (hur många har jag varit på då? Det är inte överdrivet många, nej). Lady Gaga, Backstreet Boys, Five, Paper Planes med M.I.A. osv.. Fantastiskt!

Men det var det där med pengarna... Jag har inte riktigt försonats med mig själv än. Men det kommer, det kommer. Det måste komma.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha, jo, vi är nog båda vansinniga. Hoppas det. Alltså, är det egentligen inte i alla fall lite bra att vara vansinnig? Hellre det än genomtråkig. Fast man vill ju inte vara orolig och full av ångest heller. Jag har nog lärt mig ganska mycket på senare tid att konsekvenserna av det jag gör ofta inte är så farliga - händer det något pinsamt tänker jag "vad gör det om hundra år" och inser att det stämmer. Och man kan hämta sig från så mycket - det finns saker i mitt liv jag verkligen ångrar, alltså inte på "varför gjorde jag så där, vad pinsamt!?-sättet" utan på "vilket misstag jag gjorde som påverkade hela mitt liv-sättet", men även de sakerna har jag hämtat mig från. Eller håller på med just nu. Och man överlever liksom.

Men balans är väl bäst, hur man nu ska hitta den. Det är ju varken bra att kasta sig tanklöst och huvudstupa in i saker eller att bli sittande hemma bakom fördragna gardiner för att man är rädd ..



Förresten tycker jag att lite dekadens är bra! Jag är också en mega-pengar-ältare, jag avskyr att spendera pengar och är nog mer lik Joakim von Anka än vad som är nyttigt. Men samtidigt kan jag inte låta bli att vilja ha kul ... Kanske lite i överkant ibland. Förra veckan blev det fyra utekvällar i rad och ikväll är min tredje utekväll i rad den här veckan, hur bra är det (jättebra, säg)? :) F-a-s-t, jag har aldrig haft vare sig ånger eller ångest efter en utekväll. Jag blir bara hoppetossigt glad :)



2011-03-05 @ 17:30:20
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Oj, vad långt det där blev förresten!

2011-03-05 @ 17:30:44
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0