En inte helt vanlig torsdagskväll

Jag har påbörjat förberedelserna inför min utlandsflytt. Nu har jag hängt på UD:s hemsida och läst på om Storbritannien. Kunskap är makt (för att inte nämna trygghet; vad tusan gör jag om jag blir sjuk? Nu vet jag!)!

På UD stod det bl.a. att BBC är den brittiska motsvarigheten till Sveriges Radio vilket fick mig att fundera över om Public Service finns over there? För BBC är väl inte statligt? Eller? Vad är CNN då? Eller finns CNN bara i USA? Eller är både BBC och CNN statligt? Så mycket frågor, så få svar! Däremot vet jag att väderprognosen bjuder på väldigt mycket regn de närmsta dagarna... Och typ 5-10 plusgrader! Inte riktigt som här.

Ikväll så ska det även köpas bussbiljett till Arlanda och flygbiljett till Heathrow! Det här ska bli bra!

Kommentarer
Postat av: Karin

När åker du?

2011-02-18 @ 00:04:14
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: Cecilia

BBC är statlig public service som finansieras med licenspengar precis som här i Sverige. I USA däremot finns det knappt någon public service längre. CNN är privatägt ... Allt är privatägt i USA :P Det är lite skrämmande tycker jag, amerikanerna tror att de bor i "the land of freedom" men egentligen styrs allt av privata intressen och framför allt pengar. Not so free.

Åh, jag tror du kommer trivas så bra i England, det är ju ett helt underbart land. Spännande, spännande, spännande :D



2011-02-18 @ 14:50:58
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0