O helgen måste ta slut



Det här låten definierar, typ, mitt liv de senaste fyra månaderna! Men kolla liksom:

"... Hela livet blev en helg..."
"... skjuter upp problemet för ett tag..."
"... Jag längtar alltid härifrån men aldrig hem..." (märk väl att längtar är ett verb som inte har något som helst att göra med att faktiskt ta tag i situationen!)

Okej, det var kanske inte lika överväldigande mycket som jag trodde det var. Men det är nog hela grejen med låten som jag tycker är så passande. Att man bara har det bra och slappt och kul och inte gör något vettigt. Och för att blanda in en annan låt: i Fix you så sjunger Chris Martin orden "When you get what you want, but not what you need". Så skulle man också kunna formulera det.

Nu när det inte står så mycket mellan mig och London så blir jag lite skärrad. Det är nog rätt så förklarligt efter att ha latat mig en fjärdedel av ett år. Men som fröken Maggio så fint förkunnar:

"Vad har du gjort av dig, för dig, med dig själv
Situationen e så sjuk
Vad har du gjort, för dig ere alltid helg
O helgen måste ta slut"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0