2 dagar till Det Nya Livet

Idag ska det växlas pengar, lämnas tillbaka böcker på bibblan, köpas tack-för-att-ni-vill-ha-mig-present, tandkräm, schampoo och sådant, kopiera pass, id och annat viktigt, köpa adapter eftersom de svenska stickpropparna/stickkontakterna (vad heter det?) inte går in i de brittiska, läsa på om vilka regler som gäller på flygplatsen för att minimera otrevliga överraskningar... Osv osv osv. Fullt upp med andra ord.

Sedan ska jag börja packa ner allt jag äger och har (nja, inte riktigt. Jag glömde köpa till extra bagage så jag får bara ha med en väska á 23 kg). Det blir spännande, jag har aldrig packat ner så... mycket grundläggande saker. Men det löser sig, jag är bra på att packa!

Eftermiddagen/kvällen spenderas med vänner och middag hemma. The last goodbye, liksom. Fy tusan va tråkigt det känns. Att säga hej då. Jag hatar att säga hej då. Jag läcker hellre locket på och trycker ner allt jag känner. Vilket brukar sluta med att jag tillbringar någon natt störttjutande. Men hellre det än ont i magen flera dagar.

Nu är frågan om jag ska utöka frukosten till en lunch eller om jag väntar ett slag på att göra lunch. Duscha ska jag iaf göra. Off I go!

Kommentarer
Postat av: Josie

Åhh, jag är avundsjuk på att du har ett sånt äventyr framför dig!! Det kommer bli fabulous! Du förresten, vad tror du om att luncha typ klockan 12 imorn istället för 13, funkar dä?

2011-02-21 @ 21:05:53
URL: http://vågavarapretto
Postat av: Cecilia

Ååh, vad kul att få ge sig av på något nytt sådär. Och jag tycker ändå att det verkar ganska skönt att bara få packa med sig det allra viktigaste, det gjorde jag när jag flyttade senast och det kändes som en befrielse, man insåg verkkligen hur lite saker man behöver och hur mycket annat betyder.

Uff, jag ska också säga hej då snart, fast jag ska inte åka själv utan det är min bror som ska åka. Till Australien :´( !!!! Det är så långt bort så jag kan nästan inte tänka mig det. Jag kommer stå och storgrina på flygplatsen - finns det några regler mot det tror du? :)

Nej, jag kan inte sluta fundera över hur tusan man klarar sig utan varandra. Hur man kan bo långt ifrån varandra, hur man överlever utan att få ge varandra en kram varje dag - eller i alla fall veta att man KAN ge varandra en kram varje dag, även om man inte gör det.

Jag läste igenom lite inlägg som jag kommit efter med på UnderbaraClaras blogg, och hennes liv verkar så underbart nu. En liten familjebubbla av kärlek och lycka liksom. Visserligen är det inte alls det jag skulle vilja ha nu, i mitt liv, men ändå - så tryggt med alla människor man älskar helt nära.



2011-02-22 @ 12:06:22
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0