Mastodontiskt inlägg

Jag har verkligen samlat upp massa bloggidéer att det knappt är sant! Så här kommer ett kolossalt inlägg om allt i mitt liv:

För det första, jag tror jag passar på att komma ut ur garderoben litegrann. Jag är kristen. Sådär troende kristen som går till kyrkan varje söndag (plus varje fredag och måndag). Jag vet, det är helt sjukt. Men kul! Oftast. Hatar ni mig?
-----

När man är sådär kristen så kan det bli så att man prenumererar på kristna magasin. Typ IKON. Det är världens bästa magasin. Och det enda jag läst. Men på deras hemsida kan man läsa ungefär miljoner bloggar! I LIKE! På deras opinionskribents blogg kan man läsa:

"Föreläsaren byter sida på PowerPoint-presentationen. Det hörs spridda, lite förvirrade, skratt från de hundratals statsvetenskapsstudenterna. Siffrorna är så absurda att vi skrattar istället för att gråta. Vi läser att kvinnor äger en procent av all förmögenhet i världen. Att mer än 80 procent av alla parlamentariker är män. Att det varje år dör fler kvinnor av mäns våld i hemmet än antalet människor som dör i väpnade konflikter. Att av världens flyktingar är uppskattningsvis 75 procent kvinnor."

Lite senare står det att det för några år sedan fanns fler VD:ar som hette Göran än vad det fanns kvinnor. Det är ju så himla komiskt! Och jättejättejättehemskt!

-----

När jag var yngre fanns det en ungdomsledare i kyrkan som hette Christian. Han har gift sig med en Elisabeth och dem bor tillsammans i ett kollektiv i Stockholm (tror jag). På detta kollektiv så tittar man på Landet Brunsås. Ni vet, programmet om Sverige och mat. Kollektivet älskar't. Elisabeth skriver så här om att titta på programmet:

"Vi i Måsen känner oss stärkta i det vi håller på med. Känner oss som en motståndsrörelse och varje avsnitt av Landet Brunsås bekräftar det. Vi turas om att laga mat, en matdag i veckan, vilket gör att det får lov att ta tid, det är välplanerat och ofta lagat med mycket kärlek. Vi försöker handla rättfärdigt och ska nu strama upp det lite mer, under mars ska vi på prov enbart handla på COOP. De har fler etiska produkter än andra butiker.

Min kompis Matilda brukar be innan hon äter, "för alla människor som varit med, i alla produktionsled för att den här maten hamnat på min tallrik." Det väcker mig. Kan jag se dem i ögonen? Betalar jag nog för maten, för att de ska kunna äta sig mätta?
"

Och så blev det min tur att känna mig som en motståndsrörelse som kämpar för att människor inte ska dö för att odla mat åt mig. Nej, jag vet, jag är ingen vidare kämpe. Men jag önskar att jag var!

-----

Jaha, nehe. Vad har jag mer gjort för kul de senaste dagarna då? Jo, t.e.x börjat videoblogga. Jag får bara inte upp dem på bloggen. Vet nån hur man gör? HÖR AV DIG, TACK!

Imorgon ska jag hålla ett tal om mig själv som talare. Det ingår i kursen Presentationsteknik. Kommer det bli ett tal? Ja. Kommer det bli ett intressant och underhållande tal? Troligtvis inte. Kommer jag skriva talet i natt? Med all sannolikhet, ja.

-----

Om ni fortfarande läser så skulle jag vilja tacka så innerligt för att ni stod ut! Det blir nog inte så många fler blogginlägg av denna längd. Men, tack! Och adjö.

PEACE!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag gillar långa blogginlägg! :)

2010-04-15 @ 21:27:14
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Så himla bra tankar!

2010-04-15 @ 22:14:42
URL: http://lovisa-sofia.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Heej Bojje!

2010-04-18 @ 13:51:04
URL: http://sesiljas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0