Tie grejjer

1. Jag överlevde tonfisken. Väl? Jag borde väl känna något nu om jag är på väg mot döden? Borde jag rent av känna mig stolt?

2. På radion när de säger "here's the traffic" så pratar man om tunnelbanan och inte motorvägar. När de sedan berättar om alla linjer som är stängda eller försenade får man panik. Även om man bara står och diskar lite i köket och inte alls ska ut och åka. För man vet att det en dag kan drabba en själv. Usch, jag blir lite skakig bara jag tänker på det. Inställda tunnelbanor - hua!

3. Musik. Vilken himla bra grej. (Angående Bra musik-spellistan: jag vet inte om jag vågar dela med mig av den. Hur bra musik innehåller den egentligen? Och hur mycket har jag missat? Ni förstår.. det är bara inte rättvist mot all annan musik.)

4. Vädret här är f-a-n-t-a-s-t-i-s-k-t! Och då menar jag verkligen f-a-n-t-a-s-t-i-s-k-t!

5. Jag är för trött för att gå till Tesco och köpa choklad. Det säger en hel del om den här kvällen. Jag är på gränsen till livet-på-andra-sidan. Är det kanske tonfisken trots allt?

6. Jag tar lite farväl av mitt hår. Jag ska/måste/vågar inte/vill/ till en frisör snarast. Fattar ni hur billigt det är att klippa sig förresten? I söndags såg jag ett ställe där det bara kostade £6. Typ 60 spänn med andra ord. OMG!

7. Jag har en inne-finne (är detta uttryck något internt mellan mig och syster eller är det allmänt vedertaget?). Min kamp för att få ut den har lett till att jag går runt med en klarröd sårskorpa omgiven av rött skimmer. Sexigt!

8. Skulle det inte vara lite mysigt med höst snart? Sommaren är ju härlig, absolut. Men ändå.. kan vi inte köra varannan dag?

9. Imorgon ska jag ha på mig mina nya Zara-jeans. Mitt i mitt datauppehåll åkte jag in och shoppade upp alla mina pengar. Ja,även sparpengarna. Oopsi. Men jag är nöjd ändå! Till och med mycket nöjd! Bättre att misshandla sin ekonomi än att söka bekräftelse på Facebook en hel dag. Ja, jag är tragisk. Men som sagt, nöjd ändå!

10. När man loggar in på Spotify så kommer man ju till en startsida med massa nya album. Jag klickade på ett av de, det var så snyggt omslag, och gillar verkligen vad jag hör! En kille vid "namn" Lior.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Dela med dig av bra musik-listan, dela med dig, dela med dig. Det är inte rättvist mot den bra musik du faktiskt lagt in på listan att i-n-t-e dela med dig av den. Och om du missat någon bra musik, men inte delar med dig av listan, så kanske du fortsätter missa den bra musiken för att ingen vet om att de måste tipsa dig om den - och det vore väl en tragedi?



Har du läst Bodil Malmsten?

2011-03-25 @ 22:12:42
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Du skulle kanske tycka om Jay Brannan förresten? Eller jag vet inte. Jag är usel på att tipsa om musik!

2011-03-25 @ 22:28:32
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Vi ska väl inte önska oss höst när det inte har blivit sommar än??

2011-03-26 @ 11:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0