Stockholmshelgen, en snabbgenomgång

Resan hit var ju.. spännande! Det får nästan bli en utförlig beskrivning vid senare tillfälle! Lördagen var trevlig, Stockholm var fint, stockholmarna ÄR trevliga! Jag blir alltid lika förvånad över hur bra de är på att förklara vägar och så när man är vilse. Jag gillar stockholmare! Och jag gillar Melodifestivalen! Nej, jag älskar Melodifestivalen!! Så himla maffigt och underbart! LOVE IT! (Ni skulle bara veta hur många kändisar vi har sett! Vi hamnade precis vid ingången till efterfesten.. Ni förstår kanske vad det ledde till. Alexander gick bananas med sin kamera. Riktigt pinsamt!)

Hotellet är en annan historia. Det påminner lite om stället jag sov på när jag mönstrade and I tell you -  det var då inget hotell! Men så är det svårt att få våningssängar, trånga toaletter, lysrörsbelysning och trasiga gardiner och persienner att kännas som hotell. Det känns som att det är precis det slags hotell som familjen Bojestig skulle boka. Men det funkar! Det gör ju faktiskt det! Jag sover gott ändå. Och den där duschen jag tog nyss var efterlängtad!

Så... Nu kör vi några timmar på stan till och sedan så dras kosan mot Skavsta och så hoppar jag på ett plan hem till London. "Hem till London"! Jo, jag bor ju för tusan i London nu! GAAALET!

Nu ska jag hosta och snora lite till. Eventuellt ta en Ipren eller nåt för att bli av med lite feber och huvudvärk. Palla att vara sjuk :/

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Stockholm i mitt hjäääärta <3

Haha. Jag gillar också stockholmare, eller, Stockholm helt och hållet. Det är en fin stad, det finns ingenting mer som Stockholm i Sverige liksom.



Vad kul med Melodifestivalfinal ... När Sverige höll i Europa-finalen 2000 var jag där, det var riktigt roligt. Roger Pontare och Lettlands bidrag (tror jag det var) var roligast att se. Israels bidrag var helt sjukt, sedan minns jag inte så mycket mer.



Ert hotell låter förresten lite som ett hotell vi bodde på när vi var i New York (okej, nu börjar jag känna mig lite självcentrerad här, berättar bara om saker jag tycker och har varit med om. Sånt får jag ångest av! Men i alla fall, I gotta tell you). Det var hemskt, vi bodde på 24e våningen i ett gammalt maffiatillhåll, toalettdörren gick inte att stänga och i foajen stod det en trasig soffa som stoppningen flög från. Samma höst, när vi kommit hem, såg vi en filmatisering av Dickens "Great Expectations". När Pip flyttar till New York (för de har ändrat platsen från London till New York) flyttar han in i ett hemskt kyffe, billigaste skräpet han kan hitta. När de scenerna kom kollade hela familjen lite fundersamt på varandra, och rätt snart insåg vi att scenerna var inspelade på just det hotell där vi bott i New York. Hemskaste kyffet i stan ... Haha. Jag kan nästan tänka mig att vårt hotell var värre än ert!



2011-03-13 @ 16:40:44
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det var så kul att träffa dig igen och tillbringa ett par dagar tillsammans.Älskar dig!!

2011-03-13 @ 21:00:40
Postat av: Yvonne

Det var så roligt att tillbringa ett par dagar tillsammans med dig igen.

Älskar dig!!

2011-03-13 @ 21:08:01
Postat av: Karin

hahahah! jag vill se kändisbilder!!!!!!!

Jag vill go bananas med dig! SAKNAR DIG ALEXANDER!!! Kan knappt tro att du bor i London! OH MY GOD OH MY GOD!!! :D :D :D

2011-03-13 @ 23:51:45
URL: http://gracekarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0