En brittisk bio

Igår kväll tackade jag blankt nej till att vad party hette. Det blidde bio istället. Jag trooor att filmen hette No strings attached. Ashton Kutcher och Natalie Portman ligger, blir nästan kära, vill inte, separerar, blir kära, håller hand på syrrans bröllop.

Ni vet, that kind of movie. Äckligt heteronormativ med stenhårda stereotyper. Killar som bara vill ligga, tjejer med issues, bögar som är fjolligare än något ni sett tidigare. Och nej, det fanns inte en enda ful människa i fimen. Väldigt verklighetstroget.

Men trots allt det där så var den stundtals rätt bra. Helt okej iaf! Nästan sevärd.. om du är på jag-vill-se-en-film-som-är-som-alla-andra-filmer-och-ja-ashton-visar-lite-för-mycket-hud-även-i-den-här-filmen.

"If you come any closer I will never let you go!" Säger Ashton med tårar i ögonen. Och där satt jag med tårar i ögonen.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Har du sett Love and other drugs? Det låter ju typ som samma film, förutom att Anne Hathaways karaktär i Love and other drugs är sjuk och det har ju sin roll i handlingen. Men annars så. Men jag gillar åtminstone att det existerar filmer som har utrymme för kvinnor som inte är klängiga känslosamma grinollar utan som, liksom män ofta får göra i filmer, inte nödvändigtvis vill vara i relationer och hitta Drömprinsen utan fokuserar på sig själva och att "leva livet". Även om det känns lite platt att "leva livet" bara ska innebära att man har one night stands, haha. Fast, det verkar ju som att både män och kvinnor innerst inne söker kärleken och filmerna slutar lyckligt om de inser att de vill ha varandra i alla fall ... yadda yadda.

2011-03-20 @ 17:09:20
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0