Anomi

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till livet här. Jag känner mig på nåt sätt rastlös, som i en bubbla. Borde jag sluta tänka och bara köra på, spendera pengar, aldrig sitta still och leeeevaaa. Eller borde jag vara rationell och förnuftig och tänka igenom allting fyrtio gånger och komma fram till att ingenting är värt att göra? Det sistnämnda har jag provat i tjugo år och det känns sådär roligt. Jag blir galen av det här! Vad ska jag göra? Vem ska jag vara? Hur ska jag vara? Varför ska jag vara? Varför ska det vara så svårt att leva när det egentligen borde vara väldigt lätt?

Kommentarer
Postat av: Karin

var spontan Alex! Det blir mycket roligare i slutändan, varje gång ;) Kör hårt!



Tack för din kommentar, jag tycker om hur du skriver också. Jag är typ lite beroende av din blogg. Hihi. Och saknar dig gör jag också!



Keep bloging - I'll follow wherever you go!

2011-03-03 @ 14:30:44
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tänk inte så mycket! Gör det första som dyker upp i huvudet (så länge det inte skadar någon allvarligt)! HAHA! Ska jag säga som aldrig slutar tänka... men hejja dej!

2011-03-03 @ 15:54:21
URL: http://lovisa-sofia.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Var dig själv och lev livet så länge det inte skadar någon annan eller omgivningen. Bemöt din nästa, och dig själv, som du själv skulle vilja bli bemött.

2011-03-03 @ 18:20:02
Postat av: madde

Det ända jag kan säga är att jag tycker att du ska förklara svåra ord (såsom "Anomi" så att alla förstår. Såsom det är nu stänger du ju ute en massa människor (mig) och det känns varken kul eller okej.



Om du vill ha tips så: Kör på men tänk på New York! (Och självklart allt det som mamma skrev.)

2011-03-03 @ 20:49:34
URL: http://mymb.blogg.se/
Postat av: madde

Det ända jag kan säga är att jag tycker att du ska förklara svåra ord (såsom "Anomi") så att alla förstår. Såsom det är nu stänger du ju ute en massa människor (mig) och det känns varken kul eller okej.



Om du vill ha tips så: Kör på men tänk på New York! (Och självklart allt det som mamma skrev.)

2011-03-03 @ 20:50:09
URL: http://mymb.blogg.se/
Postat av: clara

du ska leva. För en gångs skull ska du släppa lös, leva ut allt och bara skita i allt. okej inte allt men nästan :P



Nu när du äntligen kommit dig bort, utomlands, borta från nästan alla du känner, ett nytt folk, allt e nytt, LEV!! GÖR ALLT KUL DU VILL GÖRA! var GANSKA slösaktig med pengar men inte så då gör av med allt men NÄSTAN! ;)



Det är fint det din mamma skrev och sant, och du kan inte skada någon genom att ha riktig jäkla skoj å göra allt de där lilla extra du drömt om att göra (typ dansa på bar-disken och inte bara på golvet) HAHAHA! du vet sånna saker :D ;)



Du ska vara dig själv för då e du roligast, du ska hitta nya vänner, uppleva nya saker och vara lycklig! Vara glad för att du får hjälpa till i familjen du e hos, shoppa dig fina saker, parta lite extra ;), var öppen för nya saker! precis allt du tänker på ska du leva upp till.



Även ha mysiga hemma stunder å vara den DU e ;)



Känns de bättre av allt mitt snack? *pust. vet, de va en aning för mkt men det skiter jag i! ja vill att du ska va lycklig å glad och utvecklas som människa!!



/ your besti friendie lil' C. HAHH

2011-03-03 @ 23:20:58
URL: http://clarawiktorsson.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Ibland är det jättejobbigt att man ska behöva hålla på och tänka hela tiden - jag är precis likadan. Jag kan inte låta bli att älta, fundera igenom, tänka efter före, tveka, tänka "är det här verkligen rätt?" innan jag kan ta några beslut. MEN. De gånger jag har låtit bli att tänka så mycket, och bara följt min magkänsla, de gångerna har uteslutande blivit helt rätt, och det är de gångerna fantastiska saker har hänt mig.

Varför är du så lik mig? Jag kan sluta blogga, kopiera din blogg rakt av istället. Det är lite läskigt, men bra också, det måste ju betyda att jag inte är helt vansinnig (eller!? ;D).



2011-03-05 @ 15:16:17
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0