Ögonvittnet - utan slut

Som en liten bakgrund: jag är inte jättebra på att komma ihåg drömmar. Men nu så har det hänt! Det var visserligen en mardröm, men vadå. Det var inte jääätteobehagligt.. Lite lagom sådär.

Vi var ett gäng på McDonald's i stan här i Linköping. Och så ser vi att det går förbi ett gäng med protestskyltar där det står att man vill skicka hem invandrare. Det är ett gäng rasister. Lite längre bort så kommer det ett annat stort gäng som vill skicka hem rasisterna, so to speak. Det här gänget är dessutom vaktat av massvis med poliser. Och jag som varken gillar konflikter eller våld börjar bli lite orolig. Lösningen på det här problemet: vänd dig om och titta in i väggen.

Ny scen:

Vi står vid en busshållplats som står precis utanför Donken (för er Linköpingsbor, den har alltså flyttats några meter). Det är massor med människor som väntar på bussen. Och så ser jag att på andra sidan så kommer det en kille med kniv i handen, han gick med i rasistprotesttåget, och skyndar sig fram till en annan kille. Jag säger nåt till omgivningen att nu måste vi titta om det här går till domstol och det behövs ögonvittnen. Men ingen reagerar! Knivkillen smyger upp bakom den andre och skär honom i överarmen och andra ställen. Vi får sedan ögonkontakt, knivmannen och jag. Plötsligt kommer bussen och jag börjar tränga mig fram för att hinna gå på innan knivmannen kommer och tar mig. Men det är försent. Han börjar rycka i min arm och försöker dra mig bort från människorna.

Ny scen:

Det har blivit mörkt och jag är på väg hem. Men knivmannen är ute efter mig, jag känner det på mig. Jag börjar springa för att snabbare stå hemma i hallen med låst dörr bakom mig. Jag vill leva. Men så upptäcker han mig vid Tinnerbäcksbadets parkering och börjar jaga mig som en tok. Jag kutar och försöker ta genvägar lite här och var för att han inte ska hitta mig. (En liten parentes: nu åker det förbi en gubbe i permobil. Gubben har på sig fiskarhatt och tar kort på mig och åker sedan iväg). Jag får lite lätt panik och på något sätt så börjar jag vakna. Jag börjar dividera med mig själv om jag vill vakna eller find out vad som händer i slutet. Men det hela är lite för spännande så jag bestämmer mig för att vakna.

Ridån går ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0