En arg förmiddag. Ta det inte så himla bokstavligt.

Det blev en förmiddag med arga känslor. Anledningen: en centerpartist och en italiensk ambassadör.

Centerpartisten pissar på Miljöpartiet, anklagar dem för att vara emot fattigdomsbekämpning och gud-vet-vad. So what, tänker ni, sådan är politiken. Med i leken får man tåla. Men nej, jag klarar inte av människor som inte kan se hur tillväxten är skadlig för Tellus. Jag orkar bara inte.

Den italienska ambassadören skriver i en debattartikel i Aftonbladet (som jag inte orkar läsa, jag tappade hoppet om honom efter att ha läst underrubriken på AB:s startsida) att han tycker att Italien ska ha beröm för att de lyckats införa civil skilsmässa och rätt till abort, trots Katoliska kyrkan åsikter. Eh, come again? BERÖM? Du ska ha smisk för att du inte kommit längre! (Och btw, hur sover du om nätterna med Berlusconi som chef? Bara det tyder ju på att du är lite dum i huvudet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0