WE ARE FREAKIN' GOLDEN!

I torsdags var Mika på besök i Stockholm och tanken var att jag och Madelene skulle gå på den konserten. Tiden gick och vi pratade och pratade om hur kul det skulle bli. Men, det kanske är en Bojestig-grej, det hela blev mer snack än verkstad. Vi sa hela tiden att vi skulle köpa biljetterna senare, alltid senare. Så börjar 18 mars närma sig och vi känner på oss att våra undermedvetna jag nog inte var så sugna på konserten trots allt. Så vi sket i det.

Torsdagen 18 mars kom. Och Alexander ångrar sig. Jag ville verkligen dit!! Jag ville verkligen se och uppleva detta FENOMEN, beyond humanity. Han är så fantastisk. Därför att:

- i en industri som är så präglad av sjuka kroppsideal så sjunger han: "Big girl, you are beautiful!"
- han gör grymma musikvideor 
- har fyndiga texter
- han sjunger och spelar gladpop som så går emot strömmen. När många artister sjunger om ytliga och glättiga saker tar han upp ämnen som är viktiga och som berör. Och detta på ett glatt sätt. Ingen bitterhet här inte!
- "why don't like me, why don't you like without making me try?"
- i intervjuer pratar han om vikten att be true to yourself. Och att vi inte bara duger,  WE ARE GOLDEN!

Här kommer en Spotify-spellista med mina Mika-favoriter: Mika

Kommentarer
Postat av: Karin

jag skulle också dit :(

eller jag och en annan kompis skulle överraska en annan kompis med att åka dit. men kompisen vi skulle överraska skulle till frankrike då så det gick ju som det gick. För det var vi tre som skulle se det tillsammans.



Senaste nytt är att Mika kommer till Peace and love. Jag måste verkligen dit och det är inte bara snack, det SKA bli verkstad!! (det måste det bli!!)

2010-03-24 @ 20:28:20
URL: http://gracekarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0