Skriver av mig

Ikväll oroar jag mig för:

- vad ska jag bli när jag blir stor? hur ska pyttejag få ett jobb?
- kommer jag orka sitta här inatt och skriva det där ***** arbetet? kommer jag få komma till skolan imorgon och känna mig som världens uslaste människa? igen?
- varför fattar inte folk att köttätande inte håller i längden? varför är det så svårt att stå upp för det man tycker är rätt?
- vad kommer sägas på mötet i kyrkan om fairtrade och sånt? kommer jag ens kunna tillföra något eller kommer jag sitta där som en naiv tönt som inte vågar nåt?
- kommer jag leva livet som en feg mes som inte vågar ta kontakt med folk utan att döma arslet av dem?
- vem är jag? vågar jag ens tänka på det? tänk om jag inte är acceptabel?

Ja, jag vet att jag är alltför... ja, icke-positiv, men vad ska jag göra när allt känns... ja, icke-positivt? Förneka allt och move on?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Asch, klart du kan fa ett jobb. Skjut Torehammar och ta over snacket, du vet att du skulle gora det bra. =)

2010-02-18 @ 09:08:25
URL: http://alehagens.blogspot.com
Postat av: Rebecca

YOU GO ALEXANDER!

1. Man är inte usel för att man inte pluggar mitt i natten, livet hänger inte på en ***** rapport. (Det här skriver jag lika mycket för mig själv, som för dig;))

2. Köttätande är bajs, fast gott. Men folk är inskränkta och ser ner på människor som har kommit liiiite längre i tankegången. Vegetarianism är finfina grejer! (Jag har slutat äta rött kött... Det är ju ändå ett steg på vägen!)

3.YOU GO på församlingsmötet. Det finns inga vettiga argument för att inte ha fairtrade! Once again the inskränkthet has showed itself!

4. Vem du är? Shiet, vem är jag?!? Vi har hela livet på oss att fatta oss på oss själva!

2010-02-18 @ 22:50:19
URL: http://beccibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0