Jag överväger om inte dödsstraff är en bra idé ändå...

http://www.dn.se/nyheter/varlden/palin-till-tung-attack-mot-halsokampanj

Läser en artikel på DN. Sarah Palin, denna galna kvinna, tycker att Michelle Obamas kampanj för att minska fetman hos amerikanska barn är en väldigt dålig idé. Så här säger människan (eller är det en utomjording? Det skulle vara skönt att ha något att skylla på...): 

"Vad hon säger oss är att vi inte kan lita på att föräldrar kan besluta för sina barn". Precis. Fru Obama är ond och vill ta vår frihet ifrån oss. Och frihet är något som amerikaner inte kan få nog av. Tänk om Sarah "UFO:t" Palin kunde tänka ett steg till och inse att hon inte är ensam i hela denna värld. Fetma är en sjukdom = en dålig grej. Är det då inte bra att försöka kämpa mot ett friskare samhälle? Hälsosam kost är dessutom en stor klassfråga. Och brist på pengar har väl UFO:t aldrig haft så hon har väl haft råd att motionera var hon vill och äta vad hon vill. Det är ju inte precis som att fetma är något som är billigt för samhället att hantera heller... Eller just ja. Det är ju inte UFO:ts problem det heller - sjukvården finns ju knappt och den som finns har inte fettosarna inte råd med. Inte ens det bryr hon sig om.

Nej, ni. Jag kan fortsätta hur länge som helst. Mitt hat mot republikanerna är stort. Men nu slutar jag för den här gången. Hatet blir lätt lite ofokuserat och förvirrat när klockan är över halv två på natten. Nu ska Alexander sova.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ibland blir man bara så frustrerad över människor och önskar att man kunde tänka bort dem, eller åtminstone slå lite vett i skallen på dem. Jag känner verkligen så inför många av USAs republikaner, men just nu mest inför folk som förstorar religionens betydelse och sätter religion framför fred, mänskliga rättigheter, jämlikhet mellan människor ... GOD (!) it drives me insane. Det blir sådär så att det kokar i blodet, jag måste sätta mig ned och blunda en stund för att jag bli så förbannad. Går och gör det nu.

2010-12-30 @ 10:57:13
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Alexander

Spännande! Vilka, lite mer specifikt, har du i åtanke? Jag tänker att religion för bövelen handlar om just fred, MR, jämlikhet och så? Aja, det finns folk till allt.. Ibland änskar man att jag kunde vara diktator över denna planet. Skulle va så himla mycket smidigare (not?)!

2010-12-30 @ 11:13:03
URL: http://bojestig.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag tänker på religiösa terrorister, på amerikanska republikaner som startar krig i Guds namn, på religiösa extremister som inte kan acceptera oliktänkande, på de som förtrycker i religionens namn ... Det finns nog g-a-n-s-k-a många faktiskt ...

Haha, vet inte om det skulle bli så bra, eller kanske ... Jag tror hur som att det är väldigt farligt att blanda religion och politik - religion ska hålla sig till att vara tro.

2010-12-30 @ 20:00:20
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0