Flitens lampa

Vanligtvis när jag ska tvätta så går jag sömndrucken och lite småtjurig ut till tvättstugan och sätter på första omgången med tvätt. Går in, går upp till min säng och sover tills det är dags att gå ut igen. Och så fortsätter det så ett tag till, tvätta, sova, tvätta, sova.

Idag då? Jo, ni skulle bara veta! Jag gick ut och var på rätt bra humör! Knappt trött alls! När jag var kvar går tanken lite såhär: "Hmm, nu har jag fyrtiosex minuter på mig tills maskinerna är klara.. Om jag går in och duschar och äter frukost så hinner jag kanske med en promenad också? Jo, så får det bli! Va roligt!"

Ni förstår, idag är en ovanligheternas dag. Men det slutar inte där! Efter att jag satt igång omgång nummer två så går jag upp och sätter mig och lagar kläder och sovsäckar! Heelt sjukt! Men faktiskt riktigt skönt! Att känna sig duktig och produktiv, alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0