Angående det påstådda mörkret

Jag har tänkt på en sak. Det sägs hela tiden att vintern är så jobbig därför att den är så mörk. Nu senast såg jag en artikel på Aftonbladet som handlade om hur man skulle orka träna trots mörkret.

Men vinter för mig är allt annat än mörker. Ja, solen skiner ju inte lika länge men vadå? Nu när det är så mycket snö ute blir ju allt ljust ändå! Och fint. Och mysigt. Lite bomullsaktigt.. Jag älskar det. Det är så stilrent (brist på bättre ord) och friskt!

Och idag tog jag mig en springtur. "Trots mörkret".

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det är bra med en positiv inställning! Jag är också lite trött på pratet om att vintern är så mörk och hemsk. Själv tycker jag om mörkret, jag går helst inte utanför dörren innan solen åtminstone börjat gå ned. Jag vet, jag är lite knäpp i huvudet, men det har jag alltid varit. Det är så skönt med mörker, jag känner mig tryggare i det och allting blir så mycket finare. Till och med fula platser kan se fina ut när det är mörkt.

2010-12-04 @ 10:14:25
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0