Webaid Shop



Webaid Shop är ett ställe där man kan köpa grejer, typ bufflar, toaletter, vitaminer, hygienpaket, kycklingar, glasögon, hiv-utbildning, att få föda barn på ett sjukhus istället för hemma i sin skitiga hydda osv. osv. osv. Hur bra som helst!

I julas så önskade jag mig ett presentkort där vilket jag också fick. Det hamnade visst underst på mitt skrivbord och fick igår se dagsljus för första gången på några månader. Idag så tänkte jag att man kanske skulle förbruka den. Sagt och gjort - nu byggs det snart en toalett i Indien!

"Toaletter till nödställda

Den indiska delstaten Maharashtra drabbades hårt av en hungersnöd 2007. Nu byggs området upp igen, bland annat genom att 20 byar förses med allmänna latriner.

En toalett lindrar inte bara ett akut behov. På sikt motverkar de sanitära inrättningarna sjukdomsspridning och motverka fattigdomen bland kastlösa och stamfolk.

Toaletterna i Maharashtra levereras som en del av ett projekt som ska minska fattigdomen permanent genom att öka sysselsättningen och hälsan bland befolkningen."


Dagens goda gärning! Jag säger bara http://webaidshop.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0