22.33

Det är sant. Vi har seminarium imorgon. Om elementär vetenskapsteori (i folkmun: bajsteori). Lite mer specifikt kommer det nog handla om induktion (kanske lite deduktion också) och vilka problem som induktion innebär. Tror jag. Vi har fått elva sidor att läsa. Dubbelsidor, så 22 sidor. Liten text och sidorna är kopierade ur en bok och sedan scannade = inte så jättebra kvalitet. Ganska usel kvalitet, faktiskt. Som ni kanske förstår måste vi alltså läsa sidorna på en dator också (ja, jag vet, man kan skriva ut sidorna också. Men nu för tiden är ju bläck så ofantligt dyrt och för att spara på regnskogen så skippar jag att skriva ut på papper...).

Som tur är har jag ju min fina fina dator att titta på. Och så tröstar jag mig med att det är det sista vi har denna termin. Jag har alltså gått halva kursen imorgon klockan 15.00. Hur det känns? Onödigt.

Ridå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0