Vi blir bara fler och fler

Igår hade jag en tuff dag. Had a good cry coming, som min kära Christine skulle sagt. Träligt att jag skulle hämta ena barnet från skolan tio minuter efter. Tog ett djupt andetag och intalade mig att det skulle bli en bra dag. Blev helt okej, tio-åringen får mig ofta på bra humör. Iaf första minutrarna när han fortfarande tycker att det är kul att se mig. Sedan kan det spåra ur lite. Men det funkade. Gjorde den brittiska motsvarigheten till fiskpinnar, potatismos och ångkokt broccoli och cauliflower (den ni, det är ett ord ni inte hört innan va? *stolt som tuppen*). Efter maten var klockan äntligen sju och jag tog mig en promenad på närmare en och en halv timme längs en å som ligger i närheten. Började deppigt, lugnade ner sig och slutade nästan glatt.

Tänkte lite på hur enormt svårt det är att vara sig själv. På riktigt sig själv och inte en version av sig själv. Jag vet inte hur många Alexanderar jag har på lager. Men jag jobbar på att bara vara Alexander. I sin renaste form. Tyvärr har jag en omvärld som har sitt att säga till och det är svårt att hålla för öronen och ge dem fingret. Jag har ju bara två händer.

Kommentarer
Postat av: Karin

Kom ihåg att det är Alexander som vi gillar bäst!!

2011-03-29 @ 21:18:59
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Men ingen har rätt att säga vem du är utom du själv ju. Omvärlden ska inte ha något att säga till om, basta. Det är inte hålla för öronen och ge dem fingret du behöver göra, det är höra men inte behöva agera efter det du hör som du behöver lära dig. Inte ens behöva försvara sig mot andras förväntningar och krav, utan helt enkelt vara oberörd av dem. Det låter som något som är lätt att säga men svårt att göra, men egentligen är det mer som ... när man tunar in en radio. Det finns där men du behöver bara tuna in dig själv till rätt frekvens. Okej, det låter i och för sig också som något som är lättare sagt än gjort men ... Haha, tro mig, när du väl gör det kommer det kännas så lätt som ingenting. Och självklart. Och befriande.

2011-03-29 @ 23:23:59
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Men ingen har rätt att säga vem du är utom du själv ju. Omvärlden ska inte ha något att säga till om, basta. Det är inte hålla för öronen och ge dem fingret du behöver göra, det är höra men inte behöva agera efter det du hör som du behöver lära dig. Inte ens behöva försvara sig mot andras förväntningar och krav, utan helt enkelt vara oberörd av dem. Det låter som något som är lätt att säga men svårt att göra, men egentligen är det mer som ... när man tunar in en radio. Det finns där men du behöver bara tuna in dig själv till rätt frekvens. Okej, det låter i och för sig också som något som är lättare sagt än gjort men ... Haha, tro mig, när du väl gör det kommer det kännas så lätt som ingenting. Och självklart. Och befriande.

2011-03-29 @ 23:24:37
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0