"Kärnkraften är säker. Så länge det inte händer något."

Det har legat och pyrt ett tag men nu har jag blivit arg igen. Vad är det för idioter (!) som förespråkar kärnkraft?!?!

"Jag läser i gårdagens Barometern att vi inte kan avveckla kärnkraften eftersom det om fyrtio år finns två miljarder fler kineser.

KINESEN KOMMER! BYGG UT!

Det ska vara en moderat ledarsida till sådan idioti. Det går inte prata med kärnkraftsfolket. De har uttjänt uran mellan öronen.

Kärnkraften är ju så SÄKER. Den är JÄTTESÄKER. Man kan slicka på en reaktor och sedan amma sin bebis, SÅ SÄKER ÄR DEN.

Det är över trettio år sedan Tage briljerade så här, men vi har inte kommit ett enda steg framåt.

I förra veckan sköljde havet över Japans kust och nu exploderar det lite överallt. Jag läser inte. Jag vill inte veta hur mycket som läcker ut.

Det är klart att kärnkraften är säker. SÅ LÄNGE DET INTE HÄNDER NÅGOT.

Kärnkraftsmänniskor älskar att hata vindkraften. De tycker att den är ful, värdelös och den orkar inte ens försörja en massagestav med el.

Men tänka sig att vindkraft fungerar alldeles utmärkt. Och om ett vindkraftverk välter och någon får det i huvudet så är det tragiskt men det kommer inte leda till missfall och dödfödda barn i intilliggande städer."

Malin Wollin, Aftonbladets damavdelning. Hon säger mycket klokt. Miljöpartist är hon också. KÄRNKRAFT, NEJ TACK! (Min version: ÄR DU DUM I HUVUDET? KÄRNKRAFT ÄR FARLIGT, DO NOT TOUCH!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0