Huvudet är lite som Gott & Blandat

"What about onions? Onions got layers!" (En kram till den som vet var citatet kommer ifrån!) Alexander är lite av en onion ikväll. (För vanligtvis är jag ju en sådan enkel och okomplicerad person.. eh?) (Jag ska sluta överanvända parenteser!) (Eller åtminstone försöka..)

Vi tar det från början: Det finns mycket som jag inte skrivit om och som inte riktigt behövts skrivas om. Men har man för mycket fritid så har man! Och om man inte kan släppa saker och ting så ligger de och skvalpar därinne tills de släpps ut. Så nu kör vi!

1. I början kom jag asbra överens med den äldre killen och den yngre var lite mer avståndstagande. Nu har det liksom vänt. Nu är den yngre och jag inte längre rädda för varandra men den äldre håller på och muckar hela tiden! Man blir ju tokig!

2. Att jag hela tiden förvånas över att livet inte pissar på mig (varifrån kommer det uttrycket då? Kram till de kunskapsfyllda). Efter en snabb pratstund med mamman så känner jag att det mesta börjar ordna upp sig riktigt bra och att helgen faktiskt kommer att bli trevlig!

3. Pappan är hemma från sin tid på gränsen mellan Tunisien och Libyen (jobbar man på nyhetskanal så gör man) vilket innebär att jag kanske kommer att få en toalett med fungerande belysning - awesome!

Och för att få ur sig lite mer - här kommer lite låttips!

1. En låt som ena ungen satte på EN gång och som jag sedan lyssnat på lite för mycket. Och nej, det är inget jag är är stolt över... Lemar – The Way Love Goes

2. Den här låten är så härlig och pinsam och hemsk! Men som vanligt är dålig musik inget som hindrar mig! Gigi D'Agostino – L'Amour Toujours (I Wish Real Peace)

3. Nu snackar vi musik som jag är stolt över att gilla! Det här är BRA! Crookers – Cooler Couleur - Feat. Yelle

4. Och så en låt som är BRA på det lite mer lugna sättet. Eller BRA och BRA.. Det här är BRA. First Aid Kit – When I Grow Up

5. Vad jag väntar och längtar efter att hennes nya skiva ska släppas på Spotify! Här kommer iaf den första (väldigt underbara) singeln därifrån. Men det är med sorg i hjärtat jag konstaterar att den här inte finns till mitt förfogande. Men nu får jag ju njuta av hennes framträdande också.. Är glaset halvtomt eller halvfullt liksom? Adele – Rolling In The Deep

Kommentarer
Postat av: Karin

SHREEEEEK!!!!!

2011-03-09 @ 21:34:14
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: Madde

Neeej!! Jag ville vara först. Det är Shrek och det är "Donkey" (Åsnan) som säger det när de går på en äng bland massa typ vass/vete-strån-liknande saker, typ. Jag hade mest rätt!

2011-03-10 @ 00:08:56
URL: http://mymb.blogg.se/
Postat av: Madde

Det andra citatet är från Idol, när en kille inte gick vidare. Orginalcitatet är väl "Jag pissar på dem!", om jag minns rätt.

2011-03-10 @ 00:11:51
URL: http://mymb.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Damn, jag trodde att jag skulle bli först. Men ja, lökcitatet är från Shrek, vilket jag visste utan att läsa Karins kommentar. Och Maddes.

2011-03-10 @ 08:30:26
URL: http://lovisa-sofia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0