Men snälla, män tänker på mer än sex!

Tidigare idag så skrev jag om hur provocerad jag blir av folks inställning till pedofili. Nu har jag blivit provocerad igen. Man undrar ju om jag inte gör nåt annat om dagarna än stör mig på saker... Det gör jag. Men vad annat kan jag göra?

Jag tittar på Skavlan nu. Hanne-Vibeke Holst är en av gästerna. Ni vet, hon som skrivit böcker som Drottningoffret. Drottningoffret som visats på SVT och som jag älskade av hela mitt hjärta. Hanne-Vibeke sitter och pratar om makt. Bland annat säger hon att män med makt fascinerar - kvinnor med makt provocerar. So far, so good. Jag håller med och jag som är ett stort fan av genuskunskap känner att jag för evigt är fast för henne.

Men.

Så öppnar hon käften igen och säger på fullaste allvar: det enda män tänker på är sex.

Och där försvann alla mina sympatier med den kvinnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0