Mats Strandberg 4 life

Jag skrev för ett tag sedan om en författare. Eller så sket jag i det, jag kommer inte ihåg. Han heter i alla fall Mats Strandberg. Jag läste hans debutbok Jaktsäsong och blev lite förälskad i boken. Läste han andra bok Bekantas bekanta - förälskad. Nu ligger den tredje och senast utgivna boken (tror jag) på nattduksbordet och väntar på att bli läst.

Det är inte så mycket finkultur kanske. Jag tror att det stod att det var en "chiclit från Stockholms gayvärld" någonstans. Och det får mig att skämmas. Inte kan jag sitta och vilja vara kulturkoftig medan jag i själva verket läser "chiclits från Stockholms gayvärld"?

Men de är ju så bra! Vem faller inte för fina karaktärer som alla på nåt sätt dealar med sin ensamhet? Dessutom med andra inslag än heteronormer - känns väl fräscht?

Mats Strandberg har även en blogg, vilken jag har tänkt kolla in sen jag läste första sidan i första boken. I kväll så blev det av. Jag har suttit i timmar och bara läst, läst, läst och klickat på "Äldre inlägg" hur många gånger som helst. Och då har jag bara kommit till tisdagen den 16:e november 2010.

Ni förstår, killen bloggar en hel del. Me like Mats Strandberg!

http://mats-strandberg.blogspot.com

Kommentarer
Postat av: Karin

heey! jag tyckte väl att jag kände igen det här! jaktsäsong ligger just nu på mitt nattduksbord och jag läste till klockan 3 i natt.... :D

2011-01-05 @ 17:48:55
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: karins kompis beccis

halloj!

i'm a friend of karin och ville bara dela med mig av min mats strandberg-kärlek också! riktigt fin kille!

och 'halva liv', shit vilken bok! den bästa hittills! läste ut den på två dagar i somras. hoppas din läsning blir lika angenäm :)

ha det!

2011-01-08 @ 00:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0