Jag avskyyyyyr Postkodmiljonären



Jag har enormt stora problem med Postkodmiljonären. Kanske mest för att de utger sig för att vara så godhjärtade och profilerar sig som ett välgörenhetsföretag när de i själva verket är lite grann precis tvärtom. De enda människorna som tjänar på Postkodmiljonären är de som jobbar med det.

De menar att "allt överskott går oavkortat till välgörenhet". Och med överskott menar de när VD:n fått 6 miljoner och samtliga 700 anställda har fått varsin iPad. Vill ni ha en procentsiffra på det? 27 %. 27 ynka procent av hela deras inkomst går till någon annan än de själva.

MEN FÖR I HEL*ETE!?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8364905.ab

Återigen överväger Alexander dödsstraff.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Känner mig grymt lurad, har ju alltid tänkt att dem är så bra, fundera ju på att gå med ett tag... Vad är detta! Blir så arg! Ge pengar till de som behöver dem, och håll löften, hur svårt kan det vara? (tar ut ilskan i din blogg och hoppas att dem läser den;)

2011-01-04 @ 22:11:49
Postat av: Cecilia

Jag vet, jag avskyr dem också! De skor sig på andras godhet och välvilja, lurar folk som tror att de betalar för något gott, det är vansinnigt. Dessutom blir jag så äcklad av glorifieringen av pengar och ägande som de och många andra står för. Och de pratar om det som om det här är den stora chansen för de som spelar, när de i själva verket bara lurar folk på pengar.

2011-01-04 @ 22:34:20
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Karin

oj.. den där länken ska jag skicka till pappa omedelbart. även om vi faktiskt vann 150 kronor en gång!

2011-01-04 @ 23:31:29
URL: http://gracekarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0