Bibliotek

En av de tråkigaste sakerna med att flytta till London är att det blir hiskeligt långt till Stadsbiblioteket här i Linköping. Åh, jag kommer sakna den platsen! Igår när jag skulle lämna tillbaka mina böcker och gå därifrån tomhänt så upptäcker jag och Madelene att en organisation vid namn Omställning Linköping (eller nåt liknande..) har ställt upp ett bord med böcker som MAN FÅR TA! Det var lite sådan där bytesmarknad, you know. Ta en bok och lämna en bok hemifrån som jag inte vill ha mer som betalning. Så hiiiiiimla bra grej! Och en annan bra grej var att de hade The Da Vinci Code och The Grapes of Wrath (yes box, på engelska!) som bara låg och väntade på att bli tagna... Men eftersom jag inte hade med mig böcker hemifrån så gick jag dit idag med tre stycken (det är klart jag ger mer än vad jag tar, liksom). Men så hittade jag en bok som verkade så mysig. Den heter Nu vill jag sjunga dig milda sånger och handlar om en författare som åker till landet för att hitta stillhet och komma över en stor sorg. Jag smälter! Så nu har jag lite att läsa där borta i Drottning Elizabeths land.

Nu ska jag nog börja packa. Eller vadå, jag har ju typ elva timmar på mig! :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Den (Nu vill jag sjunga dig...) boken har mamma läst, och pappa också för den delen, och de har sagt att den är jättejättebra! Jag vet inte själv men lita på dom:)

2011-02-22 @ 20:03:06
Postat av: Cecilia

Nu vill jag sjunga dig milda sånger är underbar, den kommer du säkert tycka om. Ja, det är faktiskt bäst för dig att du gör det, nu när jag sagt såhär ... :)

Den har en säker plats i min bokhylla. Den är väldigt sorglig (jag tror till och med att jag grät en liten stund när jag läste den) men så vacker och så bra. Du får recensera den sedan och berätta vad du tyckte.

2011-02-22 @ 22:06:55
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0