Parkernas stad

Nu har ytterligare fem dagar av mitt liv spenderats i Malmö. Vilken stad! Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna skriva så att ni förstår hur fint det är där. Och vilka fina kompisar som kan hittas där.
Men för att redogöra vad vi hittade på:

Lördag: efter diverse småproblem så tog jag, Jenny och Kimberly tåget till Lund och gick till en klubb. Najs! 

Söndag: sovmorgon och kyrka. Jag tror att vi cyklade till Rosengård också. Najs!

Måndag: en dag på stan. Det fikades på en av alla tusen Espresso House, köptes parfym på Zara osv. osv.

Tisdag: KÖPENHAMN. Kanske resans höjdpunkt. Vilken otrolig chock jag fick när vi kom fram - Köpenhamn var ju jättevackert. Jag har alltid förknippat Danmark med öl och misslyckade människor. Tji fick jag. Hit kommer jag åka tillbaka!

Onsdag: Lunchbuffé på kinarestaurangen där Kimberly jobbar. Underbart gott och vansinnigt äckligt - jag och Jenny provade sushi för första och enda gången. Aldrig mer! På tåget hem så satt det en proper tjej som mumsade sushi och klagade på sin pojkvän ("Du lyssnar ju aldrig!"). Det luktade sushi i hela kupén och jag ville bara slänga ut allt genom fönstret. Men jag höll det inom mig.











Fler bilder finns att beskåda på Facebook! Nu ska jag frossa i kladdkaka.

Kommentarer
Postat av: johanna

Sushi som är så oändligt underbart gott!

2010-09-23 @ 20:14:43
URL: http://galetjohanna.blogg.se/
Postat av: sara

snygg bild nr.2! den med kyrkan

2010-09-28 @ 19:10:33
URL: http://sarabahhi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0