Mitt liv

Det händer inte mycket i mitt liv nu. Det är därför jag inte har skrivit något på nån dag. För tillfället är jag helt matt i kroppen (jämför med en heldag på Scan. Man blir lite avtrubbad...), jag har liksom städat hela huset och finputsat toaletterna. Frågan är nu om jag ska ut och springa lite så att jag har en anledning till att duscha. Att duscha är ju annars inte den roligaste sysselsättningen...
Men vad har jag gjort dessa dagar då? Man skulle kunna sammanfatta det med:
  1. TV. Ingen människa har någonsin slötittat så mycket som jag har gjort. Jag som dessutom har så ooooerhört lätt för att fastna och bli helt besatt av vissa program. Nu är det Masterchef Australia och Supernanny som fyller mina dagar.
  2. Datorn. Jag tittar på alla dessa applications och referenser som ska fyllas i till au pair-ansökan och all energi flyger ur mig and leave förstelnad. Men jag har faktiskt gjort lite grann.
En annan rolig grej med datorn är att jag kollar min mejl lite då och då under dagen och blir så himla glad när jag ser att jag har typ 8 nya mejl. Inte lika glad när jag inser att allt är reklam. Hur kan jag har så mycket reklam, vart kommer allt ifrån?
Mitt i all mejlyra så mejlar jag en som har en "au pair agency" och frågar om det kostar något att ansöka genom dem. Eftersom jag skriver till en dem som ska bestämma om jag får ett jobb eller inte så gäller det ju att visa sin bästa sida och skriva grammatiskt korrekt och hela den biten. Detta gör ju att jag blir rejält velig och så tar det typ en kvart att formulera två meningar. När jag fick svaret skrev hon kort och gott: "Det är helt gratis!". Vad sjutton? Är hon svensk nu också? Här har jag suttit och varit orolig över min framtid och existens och så är hon svensk?!
Livet är som en chokladask.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0