En torsdag



Mamma hade sagt åt mig att börja tvätta klockan tio. Lydig som jag är så befann jag mig i tvättstugan 10.10. Tio minuter sen. Och då har någon tagit tvättiden och satt igång alla maskiner. WHAT??!! Jag blev förvirrad och irriterad och bokade tiden efter. Gick hem med den tunga, otympliga tvättkorgen. Gick senare ut igen med den tunga, otympliga tvättkorgen. OCH DERAS KLÄDER ÄR KVAR! Torkskåpet och torktumlaren är fulla med kläder. Jag lackar ur, slänger alla kläder i ett hörn och sätter igång med mitt.

Senare så kom mamma på att vi hade tvättiden imorgon och inte idag. Oops! Förlåt, kära granne.

Eftermiddagen tillbringades på Centrumkliniken (en väldigt förvirrande upplevelse) där jag och Jenny skulle ta hepatit A-vaccindos nummer två. Det var.. spännande. Nu kommer både hon och jag skonas från hepatit. (Hotet är visserligen inte överhängande. Men...) 



Ylva satt utanför Santinis och väntade på sitt fikasällskap, a.k.a. Alexander, och hade ont i fötterna. Vilken dag, vilken kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0