Telefon

Jag läser massa bloggar. Kommer fram till Knivlisa som skriver om när hon ringde vårdcentralen. Och skämtar med dem. Hur självsäkert som helst.

Det är något speciellt med telefoner. Jag tycker inte om att prata i dem alls. För någon dag sedan ringde någon från IKON och försökte få mig att förlänga min prenumeration. Jag blev jättenervös. Jag andas in men andas aldrig ut så det blir svårt att prata normalt. Det blir liksom andfått och stressat. Och så känner jag mig värdelös och att ingen kommer vilja anställa mig när jag blir stor. Typ.

Men för att återgå till Knivlisa. Hon verkar så modig och tuff! Och rolig!

Ett av mina samtal med vårdcentralen/sjukvårdsrådgivningen (ringde några gånger):

Jag: Hej jag fick en fästing för två veckor sen och nu har jag ett fem centimeter långt svidande runt rött märke runt bettet.

Sjukvårdsrådgivaren: Tog du bort fästingen?

Jag: Nej jag lät den vara kvar, den är supergullig!

Sjukvårdsrådgivaren: Va?

Jag: Jag skojade. Klart jag tog bort den. Men nu läser jag på internet att jag förmodligen har borrelia. Eller alltså det står ju inte Big news Lisa har borrelia, men det står att mina symptom är första tecknet på det.

Sjukvårdsrådgivaren: Ja det kan det vara, du måste gå till vårdcentralen.

Jag: Okej. Men är det farligt?

Sjukvårdsrådgivaren: Du måste äta penicíllin, men det är troligtvis inte farligt i ditt fall.

Jag: Okej, men finns det en risk att jag får typ cancer eller nåt?

Sjukvårdsrådgivaren: Cancer har ingenting med borrelia att göra.

Jag: Nej det vet jag väl, men jag använde det som ett samlingsnamn för sjukdomar man inte vill ha, som är farliga.

Sjukvårdsrådgivaren: Eh.. Jaha?

Jag: Men finns det nån risk att jag får typ cancer eller nåt då.

Sjukvårdsrådgivaren: I ditt fall tror jag inte att risken är så stor.

Jag: Okej. Menar du att det finns en risk att jag får CANCER?

Sjukvårdsrådgivaren: ... Va?

Jag: Hahaha jag skojade bara igen. Tråkigt jag vet, men det bara kom. (försök till ödmjukhet, jag tyckte ju jag var skitrolig)

sjukvårdsrådgivaren: Okej..


http://www.knivlisa.devote.se/

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kul! :)

2010-10-28 @ 21:16:29
Postat av: kokarorinon

hon e bäst! (efter dig och mig)

2010-10-28 @ 22:55:41
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Hej, jag googlade mig själv :). Heheheh. Tack för att du skrev om mig! Gulligt att du känner dig värdelös och att ingen kommer anställa dig när du blir stor. Jag tror du kommer få världens bästa jobb! Oklart vad jag grundar det på, men jag tror det bara.

2010-10-29 @ 09:57:35
URL: http://knivlisa.se
Postat av: Cecilia

Jag hatar också att prata i telefon! Om det ringer typ en försäljare eller någon annan av den sorten som försöker vara lite trevlig känner jag mig så bitchig tillbaka, bara för att jag inte vet vad jag ska säga. Idag var det en som försökte småprata lite trevligt med mig och till och med berömde mig för en grej (!!!!) och jag ... gläfste tillbaka, haha.

Jag kan inte förstå hur jag kunde arbeta som telefonförsäljare en gång i tiden.

Vet du vad jag sålde?



Bröstcancerförsäkringar.



2010-10-29 @ 15:58:53
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0