Lussecat?

Läser på blogg.se:s startsida att det finns folk som har börjat med lussekatter. Härliga tider! Om inte det var så dyrt med saffran skulle jag ha satt igång för länge sedan! Frågan är om man inte kan smygpynta och smygpyssla lite. (Folk brukar ju bli lite störda av för tidig julpepp)

Igår var det släktkalas light och idag är det släktkalas original. Lite som Melodifestivalen. Genrep och själva tävlingen. Fast hos oss är det betydligt mindre kändisar med och man vinner inte så mycket.

Igår kväll var en trevlig kväll. Det började med filmkväll hos Peter och gänget. Varken jag eller Madelene hittade dit så vi körde på magkänsla, gick rätt bra! Efter "lite" diskussion om vilken film vi skulle se så föll valet på Watchmen. Mitt i filmen kommer en låt som jag så väl känner igen men aldrig riktigt har lyssnat på. Alla andra sjunger med och jag sitter och avundas dem. Jag vill också sjunga! Men nu har jag kollat upp låten så nästa gång jag hör den så skriker jag för full hals! Be prepared!

Simon & Garfunkel – The Sound Of Silence

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh, jag brukar aldrig kunna sjunga med när alla andra gör det. Jag tror jag har lyssnat på fel musik helt enkelt. Finns det någon musik-kanon som man bör lära sig tror du? :)



Sv: Jag får verkligen den där ingosade mörkt-och-kallt-ute-och-ljust-och-varmt-inne-känslan av det där inlägget! Det är ju så bra med Clara, hon sprider liksom en känsla, man blir alldeles varm. Haha, idag ropade jag ut i panik att det visst bara är två månader kvar till julafton. Funderar på om det är okej att börja kolla på gamla julkalendrar än :D



2010-10-24 @ 12:04:15
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0