För nu är det jul igen!

Jag känner mig redo för psyk-akuten. Det bubblar alldeles tokmassor i mig! Varför, undrar du. Jo, för att julafton är om 63 dagar!!!!! Jag googlade "jul" och kom fram till en helt fantastisk sida om ALLT som hör julen till. Massor av fakta bakom traditioner, recept på julmat, juldricka, julbak, julgodis, pyssel, tips på julbord och massor mer julmys!

Julmusik har jag redan börjat lyssna på. Och jag vill börja pynta NU! Förra året så såg jag Ernst jul och efter det blev jag skadad. Jag sprang ut i skogen och snattade massa granris och började pyssla som jag aldrig gjort förut (jag har typ inte pyntat innan, så det var inte så värst mycket). I år vill jag dra allt till det extrema.

See you on the other side of julafton.

Och bara för att det är så underbart: jul jul II

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej! Jag hittade din blogg via UnderbaraClara (jo, jag läste igenom precis alla kommentarer till hennes var-är-alla-män-inlägg, hm), och jag ville bara säga att jag verkligen gillar den. Jag har läst igenom hela oktober nu (verkar visst ha en svaghet för att läsa igenom saker) och har blivit på väldigt gott humör - eller vad man ska säga, jag gillade ditt inlägg Tomhet också för det lät som jag. Och dessutom skriver du så bra. Och jag har självklart också sjungit Äppelmelodi-sången men vi fick sjunga flera verser, om matematik också. "Du som räknar jättebra, förklarar du för mig, jag som inte är så bra". Sjöng inte ni den?

Nej, nu är det bäst att jag slutar skriva innan jag svävar ut för mycket. Jag ville ju egentligen "bara" säga att jag gillar din blogg ... :)

/Cecilia

2010-10-21 @ 19:09:50
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Men nej, nu glömde jag ju att skriva att det här inlägget, om julen alltså, är så himla underbart. Vi kan sällskapa på psyk-akuten för jag känner likadant.

2010-10-21 @ 19:11:32
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0