Uppdrag: äppelmos

Ni vet min bojkott av Facebook och dess röviga grundare? Jag har ju bestämt mig för att en gång för alla bevisa att man kan leva ett helt okej liv utan detta satans verk (okej, liten överdrift). Och det gör jag genom att varje dag göra något jag inte brukar göra. En aktivitet som varar minst en timme. Idag stod äppelmos på schemat.

Jag och min kära följeslagare samt syster tog oss hela vägen till Lambohov, where I was born and raised. Fina minnen. Nästan lite vemodigt.



I alla fall. I Lambohov finns det en äppellund där kommunen (?) har planterat en hel mängd äppelträd. Dit åkte vi och plockade äpplen och klättrade i träd. Ganska oväntat roligt. Att klättra i träd är något man borde göra oftare. Och återigen är jag på väg bort från poängen. Sorry.



Vi plockade äpplen, klättrade i träd, cyklade runt i Lambohov för att minnas och åkte till sist hem. Några timmar senare, närmare bestämt kvart i åtta så lade jag några skalade och klyftade (nytt ord?) i en kastrull och påbörjade processen. En nästan halvtimme senare var den klar. Alexanders alldeles egna, hemgjorda, jättegoda äppelmos. På riktigt alltså, det blev en riktigt bulls eye!

Nu säger jag godnatt. Imorgon ska jag mejla London.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad mysigt att göra äppelmos! Very 2010 :)



Sv: Ja, så kan man ju säga. Fast då är risken faktiskt ganska stor att någon får för sig att kalla mig Cissi. Och då, fast utan att de vet om det, menar de ju inte mig. Jag tror faktiskt att jag får fortsätta vara Cecilia, det är inte så tokigt ändå?

2010-11-05 @ 06:55:57
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Jenny

Grymt snygg halsduk!!

2010-11-05 @ 14:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0