Kick Ass och regler

Har längtat efter nya Lovefilmfilmer* hela helgen. Klockan ett, ungefär, kommer postgubben och dumpar filmerna i vår brevlåda. Ett lyckans ögonblick. 

Därför är det svårt att förstå varför jag helt glömt bort detta klockslag idag. Typ vid fem så kommer jag på att ingen har hämtat posten och kastar mig ut, nåja, för att hämta detta röda, lilla kuvert. Så nu har jag sett på Kick Ass för andar gången i mitt liv. Mer kommer det bli, var så säker. Så himla fantastiskt underbar film. Och ett soundtrack som kick ass! Hihi.

Nu tar vi en titt på Top Model och därefter Våra vänners liv. Deal?


* Jag vet inte om ni har tänkt på det men jag tenderar att medvetet bryta mot skriftens regler. Så att säga. Men till exempel: skulle jag gjort som tidigare så skulle jag skrivit Lovefilm-filmerna. Och det är ju inte rätt och riktigt. Det ska ju vara Lovefilmfilmerna. Så nu ska jag försöka inleda en ny era. En era präglad av korrekt skriftspråk. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh, Kick-Ass, älskar den filmen. Vad bra att du skrev om den, jag måste se den igen!

Själv tittade jag på The Crow igår. Det var kanske sex-sju år sedan jag såg den sist, på den tiden var det en av de bästa filmerna jag visste och jag var som besatt. När jag såg den igår insåg jag att ... jag tycker att den är ännu bättre nu. Sånt är lite konstigt tycker jag! Men den är helt fantastisk, egentligen. Har du sett den?



2010-11-17 @ 11:57:19
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0