Hej.

Jag heter Alexander Bojestig och jag bojkottar Facebook. I en vecka, men ändå.

Jag var nyss på bio med en hel drös med kompisar och såg The Social Network, filmen om hur Facebook startades. Jag var inte särkskilt taggad innan mer än att det alltid är kul att gå på bio. När filmen väl var igång så tänkte jag mest på min Gott & Blandat-påse och att jag inte gillade hur godiset sätter sig mellan tänderna. Och hur jag skulle hålla påsen, huruvida jag skulle stoppa den i jackfickan eller hålla den tills filmen slutade. Eller var det bäst att bara lägga den på golvet?

Ni förstår. Filmen var  ointressant. Det handlade om en kille som inte får en tjej (eftersom han är en röv) och därför väljer att förnedra samtliga tjejer på hela Harvard. Som får en idé om en hemsida där man visar upp sig själv. Som är en röv mot sin enda vän bara för att han är starstruck av en annan röv (som dessutom knarkar. Tillsammans med bland annat minderåriga tjejer). Han är narcissistisk, dryg och elak. En röv.

Och jag känner mig smutsig som är med i hela den här grejen. Jag vågar inte tänka på hur många gånger jag loggar in på Facebook under en dag. Eller hur mycket jag tänker på Facebook. Jag äcklas av hela hypen.

Jag bojkottar den där skitsidan. Point et finit.

Kommentarer
Postat av: Karin

lycka till!! :)

2010-11-04 @ 12:52:24
URL: http://gracekarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0