(Skrivet igårnatt)

Ett flertal tankar har flugit genom huvudet på mig i afton. Här ett urval:

-       Vilka problem finns det med att definiera kön? Vad gör en man till man och vad gör kvinna till kvinna? Sitter manligheten i penisen? För vad händer om en man ”blir av med” den i en olycka? Slutar han vara man då? Sitter kvinnligheten i att få barn? För det är ju många kvinnor som inte kan få barn men som fortfarande ses som kvinnor. Sitter det i att ha en livmoder? Om ett litet flickebarn föds och växer upp utan någon livmoder, är hon inte kvinna då? Nej ni, det blir till att kolla Nationalencyklopedin!

-       Vill jag bli ett whiskey-fan? Jag är lite nyfiken på hur det smakar och hur det känns att dricka det.

-       Vad har folk egentligen emot Petra Mede? Jag tycker hon är så underbar! Komisk med en snudd av tragik – det är min melodi!

-       Alex Schulman och hans pappa

-       Varför köpte jag så himla mycket godis och chips? Nu ligger det på skrivbordet och vill inte alls bli uppätet!? Den dagen jag lär mig att kontrollera mina impulser är en lycklig dag!

-       Varför undviker jag omtentan hela tiden när jag vet att livet blir så fruktansvärt mycket lättare att leva närd en är över? Kan det vara så att det är jobbigt att över huvud taget erkänna att jag har en tenta? Är det det som är problemet? Att jag helst sticker ner huvudet i sanden och låtsas som om ingenting har hänt? Vilken härlig egenskap! Man måste ju älska mig och mina egenheter! Lite fint, roligt och tragiskt på en och samma gång.

-       Vad vill jag bli när jag blir stor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0