Jag älskar Annika Lantz


"Det kändes inte så bra"

Ett ögonblick...

...Annika Lantz

som smädas i kväll i ”Roast på Berns” av en helt kvinnlig humorpanel....

– Jag sa att om jag ska vara med så ska det åtminstone vara hälften kvinnor i panelen. Men då tyckte pojkarna att det var festligt och gjorde en hel kvinnopanel. De valde också att kalla det för ”tjejroast på Berns” vilket på sätt och vis sköt hela idén om det här i sank.

Hur kändes det?

– Det kändes inte så bra, men vad ska man göra? Det är ju deras program. Det blev ännu märkligare när jag kom dit ochErik Haag var klädd i klänning.

Vad tänkte du?

– Det är så avslöjande att man gör en stor sak av att det är kvinnor i panelen. Man gör ju aldrig en sak av att det en helmanlig panel. Det blir lite gycklarnas marknad. Titta det är kvinnor! De är roliga! Freakshow! Det känns ganska gammaldags att det fortfarande ska poängteras.

Vem i panelen var du räddast för?

Babben, det var också hon som träffade mest i prick på mina generellt svaga sidor. Att jag har ett enormt ego och att allt jag gör har ”Annika” eller ”Lantz” i namnet. Det vet jag ju om, men det är alltid jobbigt att höra någon som man respekterar säga det rakt ut.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

– Att FN ska lyckas med sina millenniemål och utrota fattigdomen i världen.

(Intervju i Aftonbladet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0