Hej och HÅ

Sicken dag! Och det menar jag verkligen! SICKEN dag!

Det började relativt stabilt med massiv tentaskrivning, börja vackla och ramlade ner i en sjunga-till-spotify-stund. Fick nya krafter (ångest är en bra drivkraft!) och skrev så tangentbordet glödde. Blev inte jättenöjd *host*. Sedan blev det bråttom: jag skulle skriva ut mejla tentan från den ena datorn till den andra, skriva ut den och sedan cykla till universitetet i ilfart för att lämna in den. Gick sådär. Datorn började hacka, skrivaren hade inget bläck. Men så ringer räddaren i nöden. Josefine. Denna Josefine. Alla borde ha en Josefine! Utan Josefine = omtenta igen. Eller ja, jag vet ju inte om jag blir godkänd nu men.... Poängen är iaf att Josefine är världens bästa människa idag! Här snackar vi hjältinna!

Cyklade till stan och kände att jag lämnade alla mina problem på universitetet. Tji fick jag. Cykelkedjan hoppade. Igen. I blame Biltema. Med smutsiga fingrar cyklade jag till Espresso House för att möta Madelene.

Sedan började helvetet kan man säga. Jag har idag insett att jag har ett problem. Och inte små problem som att jag inte har nån pluggmotivation utan problem! I'm a shopaholic. Shoppade som en galning. Slog nog eget rekord i flest påsar från olika affärer. Vi skulle avsluta dagen på Donken och när jag väl ska betala säger kortmaskinen: MEDGES EJ! My card has been rejected!!! :O Ringde Jenny (som hade hänkat sedan ett tag tillbaka) och bad henne pröjsa så länge.
Alltså, denna skuldkänsla är otrolig. Den är annorlunda från något annat jag har känt tidigare! Nu pratar vi skuld! Har jag ett problem. Nja, troligtvis inte. Det har inte riktigt hänt innan. Men boy, om det här händer igen. Usch, vad jag skulle må dåligt!

Aja. Dagen har bjudit på många motgångar men ack, så mycket glädje! It's been a good day! Jag fick till och med VG på Presentationstekniken!! Tjihoo! :D

Nu taggar jag guidning på Gamla Linköping och radiolyssning i det fria följt av djup teologisk diskussion. Imorgon blir nog rätt bra den också!

PS. Jag har ungefär 15 läsare/dag (YEY!). Men ingen kommenterar? Hmm...

Kommentarer
Postat av: Madelene

kul för dig... du har troligtvis fler än jag hehe.

2010-05-13 @ 08:22:08
URL: http://mymb.blogg.se/
Postat av: Josefiiine

Kanske har jag hipp som happ gått och blivit "en god människa"?!?! Det vore ju alldeles förträffligt! Tack för hyllningen Alexi, me like! :D

P.S. Har du någon ny bok att rekommendera till moi? Efter senaste valet litar jag på dig och dina bokkunskaper till 100%. D.S.

2010-05-13 @ 12:10:01
URL: http://gimanad.blogg.se (gammal som gatan)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0