SD & yttrandefriheten

Jag har tänkt skriva lite om SD och yttrandefriheten ett tag  så nu gör jag det. Eller kanske mer sammanfattar mina åsikter med två andra människors tankar.

Tanke 1:
en tjej sa på Debatt (angående SD:s rätt att vara och prata i skolor) att "de har rätt att vara på skolor men att det känns så fel" Är det inte precis så det är? Att SD faktiskt enligt lag och samvete har rätt att vara på skolor men att det de står för känns så fel i ett demokratiskt och accepterande samhälle. Jo!

Tanke 2:
Voltaire uttryckte sig på ett fint sätt om yttrandefriheten som passa alldeles utmärkt i SD-debatten: "Jag avskyr din åsikt men är beredd att gå i döden för din rätt att framföra den." Eller hur!? Fast jag är inte så värst sugen på döden...

(Ja, jag vet. Jag borde skriva på hemtentan...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0