Au pair, steg 2

Det jag fruktar mest med hela "bli au pair-processen" är att prata i telefon. Dels med STS, organisationen jag åker med om jag blir antagen, och kanske mest att prata med de blivande värdfamiljerna. Jag trodde att jag skulle få ett telefonsamtal nu i dagarna men upptäckte att jag har fått ett mejl med massa info. Eller snarare uppgifter. Jag ska skicka in "Application" och personligt brev, massa (!) foton på mig med barn, några bilder på bara mig, hälsokontrollsgrej, polisregister, kopior på diverse grejer och bla, bla, bla. Det var visst inte så enkelt som jag trodde att det skulle bli. Men det tar vi tag i imorgon. Det här kan bli bra! Jo, Alexander, det här kan faktiskt bli bra!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag hejar på dig!

2010-06-14 @ 22:30:45
URL: http://lovisa-sofia.blogspot.com/
Postat av: Josefiiine

Bara så du vet så finns det ju enklare sätt också, jag behövde inte fixa allt det där när jag åkte som aupair..! Men det är iofs kanske lite mer safe att åka via en förmedling.. hmm, lyssna inte på mig, skicka bara papprena. Do it! :)

2010-06-14 @ 23:31:16
URL: http://gimanad.blogg.se (gammal som gatan)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0