Underbara Clara

En av de bloggar jag läser och verkligen uppskattar är Unnderbara Clara (http://www.folkbladet.nu/?cat=89). Hon är bara så himla härlig! Typ underbar :P

Iaf. Ni vet kanske att Gudrun Schyman har eldat upp 100 000 kronor under ett tal i Almedalen. Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Det känns häftigt och coolt. Men samtidigt enormt puckat, varför inte bara skänka de till någon organisation som behöver de? Men så kommer dennadära Clara och skriver om det och jag bara: *tappar hakan*! Det är ju precis så jag tänker! Hon har den egenskapen. Att skriva om det som man själv tänker men inte riktigt fattar... Fattar ni? Hon skrev iaf så här:

Det har varit ett himla liv om att FI eldat upp 100 000 kronor. Vissa har tom hävdat att de borde skänkt bort pengarna till fattiga barn i Afrika istället.

Jag ställer mig frågan, vad var meningen  med tilltaget? Jo att på ett effektivt sätt väcka intresse för och sätta ljuset på partiet FI och vad de står för. PR alltså. PR sysslar alla partier med. Och för små partier med liten budget måste det till kluriga saker för att få uppmärksamhet.  Och vad kan då vara klurigare än att elda upp 100 000 kronor? Andra partier bränner ju också pengar - på dyra reklamkampanjer i tv och på att affischera hela städer. Där bränns långt mer än 100 000 kronor kan jag lova. Och varför är det bättre att bränna pengar på det än på en klotgrill? Hundratusen är småpotatis för stora partier. Men inte kommer  väl någon till moderaterna och säger  - Kära nån så onödigt att ni gör PR för er själva. Själviskt! Barnsligt! Tänk så många barn i Afrika som kan äta sig mätta för dessa pengar.

Så vad tycker jag då om tilltaget att elda upp hundratusen kronor?  Jamen grattis Gudrun - du är ett PR-geni! Medier och människor gick rakt i din gillrade fälla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0