En liten morgonsummering

Imorse vaknade jag klockan sju. Blev lite glad när jag insåg att jag har hel TVÅ TIMMAR på mig innan jag ska till jobbet! Men allt spolierades när jag satte på radion och lyssnade på Morgonpasset i P3.

Men det finns inget ont som inte för med sig något gott! Så jag tänkte att jag skulle kommentera några av de nyheter som P3 Nyheter hade att rapportera (jag vet hur värdefull min åsikt är!):

  • Åsa Torstensson (infrastrukturminister) hade som förslag att dömda rattfyllerister ska få välja mellan att få indraget körkort i ett år eller att få köra med alkolås. Nån sosse var helt emot detta. Var står då jag i denna fråga? Förvånansvärt nog på borgarnas sida. Jag tycker att rättsväsendet skulle vara mer präglat av medmänsklighet. Jag gillar idén om att domarna (va 17 säger man? Lagdom? Konskekvens? Men ni fattar, den dom man får i en domstol) ska vara vårdande och inte straffande.
  • Amnesty får inte åka in i Nordkorea vilket ju leder till att de inte kan rapportera om läget där. Så därför har de letat upp nordkoreaner som nu bor i andra länder och intervjuat dem. Ja, hela grejen med Nordkorea är läskig. Bara läskig. Och hemsk och vidrig.
  • KD skulle ju för första gången medverka på Pridefestivalen. Ett bra beslut! Men nehe. Nu hade de ångrat sig. Herr Hägglund skulle visst hålla tal på Gotland dagen efter!?
Och jag har härmed pissbråttom! Måste laga mat, göra mig iordning, och äta frukost. Samt läsa tidningen. Och kanske kolla Facebook. Aja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0