Pluggelidugg

Nu sitter jag här igen och tentapluggar. Och undrar. Varför. Kan. Jag. Inte. Börja. Plugga. Lite. Tidigare? Nu är det helt klart för mig att det finns en tanke med att börja läsa kurslitteraturen när man börjar med kursen. Men alla dessa tankar och övertygelser försvinner när man väl gjort en tenta och en ny delkurs väntar. Har man precis börjat en delkurs känns det som att man har så mycket tid på sig att plugga att man inte behöver börja plugga nu, det kan man göra senare. Men nu fattar jag. För att förstå föreläsningarna bättre borde man läsa kapitlen i litteraturen. Istället för att sitta på föreläsningarna och inte fatta ett skit och halvsova. Läsa kurslitteratur tidigt = förstå mycket mer! Om jag bara kunde påminna mig själv om det mer än bara några dagar innan tentan.

Men jag säger som Rowan Atkinson i Rat Race, ”…bött amm lörrning!”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0