En liten sammanfattning

... av hur läget är. Jag var ju borta i helgen och när jag kom hem igen så skulle jag jobba och sedan fikade jag med the-gang-from-folkunga. Efter det var det dags för brasset och när jag kom hem blev jag bortkörd från datorn av pappa som skulle göra nåt viktigt. Men nu är jag här. Äntligen, tänker ni kanske?
Helgen ja. Jättehärlig, galen, slitsam. Åkte skridskor som inte ville vara kompis med mig = fötterna dog tre gånger om. Men jag ägde de små barnen! Inget ont som inte har nåt gott med sig...
Fredag och måndag jobbade jag och Lina asset av oss. Vi lekte anonyma konsumenter och spelade på oddset och skulle kontrollera om butikerna tog leg på mig. Nervigt, kul, tröttsamt, läskigt och obehagligt kan nog summera dessa dagar. Det är kul att arbeta! Och att få lön! Och om jag har tur så får jag troligtvis tillräckligt med pengar för en resa till Afrika nu snart... jag tror att jag vill dit. Det är bara så oerhört stort för en som inte är speciellt världsvan att beställa flygbiljetter och åka ensam till en sjukt annorlunda kultur och massa stackars underbara barn. Men som sagt, får jag tummen ur röven snart så åker jag.
Igår på brasset så fick jag spela lite första trombon-stämma! Förut var de tre första tromboner men nu har två försvunnit vilket innebär att jag behöver assistera lite när första-stämman delar sig. Känns sjukt coolt! Och vad som är coolare är att jag faktiskt gör det rätt bra!
På lördag är det tenta. Vetenskapsteori eller "Elementär vetenskaplig metod" som kursen heter. Jag fattar nada och vill inte vill inte vill inte plugga.
Är det ett allmänt vedertaget fenomen att om du reserverar böcker på biblioteket så kommer alla böcker på en gång? Vilket innebär att man tvingas att läsa som en galning för att hinna läsa alla böcker. Mycket lämpligt med tanke på tentan. Men igår kväll så läste jag iaf klart en av böckerna, Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer. Ni vet, ena halvan av Mia & Klara. Vilken bok! Vilken människa! Så fantastisk och underbar! Det är min nya livscoach tror jag. Läs den. På riktigt, det är viktigt att ni läser den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0