The apple of my eye



För länge sedan, när jag fyllde fyra år.. fick jag en gåva av min far.

(Skärpning, Alexander!)

För länge sedan, något halvår sådär så såg jag Into the Wild med några kompisar. Alltså fy attan. Love at first sight. Det är en underbar, underbar, gripande, känslosam, irriterande, underbar, glad, sorglig, fin historia om en kille som tröttnar på all materialism och pengagirighet i detta ruttna samhälle och drar till Alaska för att leva av naturen. Ensam. Mitt i vintern. Man får följa resan till Alaska, livet i Alaska och lite sånt.

Det är en ganska tung film. Så mitt i all tyngd så kommer den här scenen. Så härlig! Man blir så glad! Jag vill också traska till Alaska (ser ni - rim!).

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh den filmen är så bra, min bror visade den för mig (för typ ett halvår sedan också).

Haha, precis sådär brukar jag prata med mina äpplen också. Eller just nu, apelsiner. Det är ju den bästa tiden för apelsiner just nu.

2010-12-06 @ 15:26:51
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0