Ta nu det här med tre nypor salt!

Den här låten får ni inte lyssna på om ni inte har vettiga högtalare med bas i. Okej? Då kör vi! M.I.A. – Paper Planes

Jag är ganska präglad av min gymnasietid. Innan gymnasiet var livet och världen en dröm (nej, så var det inte men det låter bättre om jag skriver så). Allt var underbart och gröna ängar. Sedan kom Sam Internationell med sin vänstervridna undervisning och vips så blev världen mörkare. Det är inte så att jag sitter och klagar. Jag har insett att vänstervridna människor har en mer realistisk syn på världen än andra (hehe). Detta har även påverkat min självbild positivt. Nu går jag liksom omkring och bär på sanningen, vilket känns skönt :)

Världen är inte en schysst arena. Världspolitik tar inte hänsyn till de fattigare delarna av världen. Vilka tjänar egentligen på att kriga i Irak? Skulle TV3 sända Rosa Bandet-galor om de inte tjänade nåt på det? Varför är Wikileaks så läskigt för världens regeringar (för att sanningen kikar ut från mörkret?)?

Ibland får jag en sådan lust att bara "fixa till" världen. Det skulle vara så bra om världens alla ledare (jo, alla!) kunde avgå och flytta till landet och aldrig prata med någon människa igen. Och så skulle folk som verkligen ville världen väl sitta och bestämma. Och här kommer kopplingen till M.I.A.:

All I wanna do is (BANG BANG BANG BANG!)
And (KKKAAAA CHING!)
And take your money

Jag vill bara ta alla företags pengar och lägga på viktiga saker! Och ja, jag vet att "viktiga saker" är ett stort begrepp och att de som tidigare velat samma sak har lagt pengar i egen ficka. Men jag är inte dem! Kan vi inte försöka fixa svältkatastrofen i Darfur? Sluta pumpa ut massa skit i luften? Sluta massproducera kött? Fokusera mer på andra människors rättigheter än mina egna? Jag har det redan så överdrivet bra! Kom igen liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0