Bra eller anus?

Nu kommer jag skriva om familjen Schuterman. Mamma Nathalie Schuterman driver en affär (och klädmärke va?) i Stockholm. En ruskigt fancy en. Om n har sett Solsidan så är det den affären som har rea när hon den blonda tjejen bryter ihop när sonen blir sjuk och hon kanske inte kan gå på rean. Riktigt kul!

För att återgå till ämnet. Nathalie Schuterman har en dotter vid namn Chloe som är 12 år. Hon är extreeemt modeintresserad och perfekt och vuxen. Hon var med sin moder på Förkväll i TV4 för ett tag sedan och i hela den vevan blev det en liten debatt om hur pass vettigt det är att en tolvårig tjej är så vuxen och ordentlig. De som ansåg at det var problematiskt menade att barn på nåt sätt ska vara vilda och smutsiga, något som inte går när man traskar runt i schweindyra märkesskor. Att det liksom påverkar hennes framtida (och nutida?) liv negativt. 

Den här tjejen har nu startat en blogg. Kolla själva! Läs och titta på hennes outfits. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om allt det här. Det lutar nog dock åt motståndarhållet. Barn ska liksom få vara barn. Men vad definierar barn? Smuts och dåligt bordsskick? 

Vad har ni att säga? Bra eller anus?

http://chloeschuterman.chic.se/

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Mitt största problem med det här är att det ytliga hyllas så fruktansvärt, och här av ett barn som verkligen inte borde få ångest över dagens val av outfit. Alla barn (flickor?) tycker ju om att klä ut sig och klä upp sig och leka vuxna kvinnor med klänningar och läppstift, men här är det ju blodigt allvar. Jag kan verkligen förstå argumentet om att man inte kan leka som en 12-årig "bör" i dyra designerkläder, men det är nog snarare det att hon har dyra designerkläder och ett perfekt uttal av Balenciaga som får mig att bli illa till mods. Det borde ju finnas så mycket mer i livet för en 12-åring än dyra kläder och inköpsresor till New York liksom.

Äh, jag vet inte, jag har så svårt för att lägga mig i i andras liv, jag känner bara att jag inte har någon rätt att tycka. Men det är väldigt intressant att diskutera!



2010-12-06 @ 15:22:56
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0