Fräls oss från ondo (skrivet natten till idag)

Fräls oss från ondo trodde jag skulle vara en film som nordiska filmer ofta är. Lite mörka, lite tragiska och när historien är färdigberättad så är det inte mer med det. Då återgår livet. Men den här filmen var verkligen annorlunda. Den ställde frågor och nu när filmen är slut så kan livet inte bara gå vidare. Jag måste tänka lite, få lite ordning på allt som surrar i huvudet.

 

Filmen handlar om ondska. Det sker ett mord i början av filmen och resten av handlingen utgörs av maken till den mördade kvinnans hämnd. Men allteftersom historien fortskrider så blir fler och fler indragna. Hur många människor får offras för sanningen? Får man göra onda saker för att förhindra värre händelser? Vad är hämnd? Är hämnd någonsin uppbyggligt?

 

Ni förstår, det är mycket att tänka på. Men vilken film! Vilken himla film! Snygg och intressant och gripande. Och tankeväckande.

 

Se den!


Kommentarer
Postat av: Josefiiine

Oh my god, jag är frälst (eh). Den här filmen ska jag absolut se! Har inte hört talas om den, finns den att hyra?? För den går inte på bio va?

2010-08-30 @ 22:01:37
URL: http://gimanad.blogg.se (gammal som gatan)
Postat av: Karin

var du också på espresso house? och såg du glassen? haha!



varför hälsade du inte? är det för att det är så pinsamt att du jämt följer efter mig? ;)

2010-08-31 @ 15:02:24
URL: http://gracekarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0