Festivalbakis

Jag skrev ju att jag skulle skriva lite om Frizon. Here it comes.

1. Att tälta är ju aldrig optimalt. Men ganska praktiskt. Vi har både fått erfara blöta kuddar, fuktiga och kalla nätter, kvava och varma morgnar, stekheta eftermiddagar och insektsinvasion. Men det är ju faktiskt lite kul också!
2. Frizon är ju en kriisteen festival och kristen = alla är så himla vänliga. Förutom den som snodde min dubbeldusch. *suck*

3. Jag har alltid haft en väldigt fin bild av indiepop och annan musik som inte riktigt kan jämföras med radiomusik á la Mix Megapol. Hela min barndom var (är?) fylld av radiohits och schlager. Jag älskar det verkligen! Samtidigt som jag har en längtan efter att få bli mer kultiverad och kunna njuta av mer... svår musik. Så när jag läste att artister som RebekkaMaria, Maria Solheim, Jennie Abrahamsson osv skulle komma tänkte jag att här har jag chansen. Jag hann inte se alla jag ville se men dem jag såg - love at first sight. RebekkaMarias konsert var magisk. Jag var sjukt trött, klockan börjar närma sig tre och jag och Jenny satt mot väggen och njöt. Det var sjukt najs! Och Maria Solheim. Vad ska jag säga? Hon var tydligen norska hovets favoritmusiker. Jag förstår det! Sedan har vi mer okända namn som Timbre och Rue Royale. Timbre spelar harpa och gör extremt häftig musik. Det kanske var för att det var natt och jag var trött men attan vad duktig och fin hon var! Rue Royale var så bra att jag köpte båda deras skivor och tänker spendera många kvällar med dem. (Jag känner att jag måste bli bättre på adjektiv, jag vet inte hur jag ska beskriva dem).
4. "Say something that matters", sjunger Lisa Miskovsky (en av mina favoriter - alla kategorier). Och jag har märkt att jag verkligen gillar det. Samtal om saker som spelar roll. Som handlar om annat än hur många getingar man har dödat liksom. Alltså, det funkar det med men att prata om saker som faktiskt betyder nåt är så mycket mer! Iaf. Jag hängde i "Förtältet" en hel del. Där var det panelsamtal twice a day. Fruktansvärt mysigt och galet värdefullt! Tänk om man hade Förtält i vardagslivet också... Då vet ni vart ni hade hittat mig!
5. (Nu har jag skrivit en hel del men raderat alltihop, ni får nöja er med:) Jag älskar Gud. Alltså, verkligen älskar.
6. Det är måndag och livet börjar efter semester och sommarlov. Eller mitt är fortfarande i vakuum men jag ska börja börja livet. Fattar ni? Iaf, jag är lite sugen på att skita i allt och bosätta mig på Frizon. Där man går på gudstjänster och seminarier och bryr sig om världen. Istället för att traska runt i Linköping och känna att livet går ut på att konsumera. Nej, det ska bli ändring på både det ena och andra tycker jag. Jag tänkte börja med att åka och köpa second hand-stövlar och gå ut och plocka bär, göra sylt och ge till min kära sommarjobbskollega Therese som fick slita ensam när jag lekte på Frizon.

Kommentarer
Postat av: Karin

du kan träffa mig i linköping också

dah!

2010-08-17 @ 21:19:50
URL: http://gracekarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0