Herrejisses, vilken dag!

Anna lurade med mig att gå på SM-finalen i volleyboll, Linköping mot Falkenberg. Den avgörande matchen. Jösses, vilken match! Gåshuden kom och gick med jämna mellanrum, och Alexander som ju inte är så himla sportfånig av sig var exalterad! Det känns som att jag kan allt om volleyboll! Jag ska akta mig för att lova för mycket men det blir nog fler volleybollmatcher! Undrar ni vem som vann? Linköping så klart!

Sedan så traskade vi till Kristofer och en tragisk filmkväll. Vi såg Allt för min syster. Handlar om en familj där ena dottern är cancersjuk. För att dottern ska bli frisk krävs det massa saker från ett syskon (typ blod från navelsträng, en njure, ryggmärg osvosv) och därför skaffar föräldrarna ett till. Den nya dottern vill bestämma över sin egna kropp och stämmer därför föräldrarna.

Visst, jag visste att det skulle bli sorgligt och hemskt men... usch asså! Så vidrigt meningslöst livet kan vara! Jättehemsk film, sjukt sorglig. Och samtidigt så sjukt vacker! Underbara skådisar! Nej, jag vet inte hur jag ska förklara, det var verkligen en av de sorgligaste filmer jag sett.

Jag säger som Filippa Bark: Har ni inte sett den, se den. Och helst imorgon!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Livet är aldrig meningslöst! Det är nog bara människorna som tror det...

2010-04-19 @ 06:28:03
URL: http://lovisa-sofia.blogspot.com/
Postat av: Ribecca

det är dock väldigt tråkigt att de har ändrat slutet från boken i allt för min syster!

2010-04-22 @ 19:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0