Fördjupade studier i katastroffysik

I morse läste jag klart en av de bästa böckerna jag nånsin läst! Helt klart på tio-i-topp-listan! Många böcker är så... jag vet inte hur jag ska uttrycka mig utan att låta alldeles för lillgammal. Men alldagligt känns det. Men den här boken var så genomtänkt, bra skriven, fyndig, sorglig, författaren beskriver allt så underbart och jag skulle kunna hålla på i all evinnerlighet.
Visst, jag hade en liten period där jag bara tittade på omslaget och hittade på ursäkter för att slippa läsa. Så nu när jag tänker på den var den lite lång i mitten men sista halvan är så !!!!!!!!!!! Fattar ni? Det stod så någonstans i boken! !!!!! !!!!!! För att vara lite mer konkret: det blir sådana twistar och man ba WHAT?! Riktigt överraskande och förfarande lika underhållande! Möjligtvis lite sorgligare också men... ja, det blev lite jobbigt i slutet. Men vilken bok! Läs den! Läs den! Läs den!



Kommentarer
Postat av: ellen

ja, gud vad jag hatar slutet. så sorgligt och hemskt och helt helt otippat. men åh. vad fin den är. och åh vad GLAD jag är att du har läst den (det är så många som dissar den när jag tipsar).

2009-12-28 @ 13:21:53
URL: http://cocorosy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0